استفاده از دوربین های چرخشی و اسپیددام ها برای تشخیص جزییات بیشتر مراکز خرید تجاری

استفاده از دوربین های چرخشی و اسپیددام ها برای تشخیص جزییات بیشتر مراکز خرید تجاری

***استفاده از دوربین ها برای ترسیم روندهای خرده فروشی

صنعت خرده‌فروشی دائماً به دنبال یافتن راه‌های جدید برای خرید آنلاین   توسط مشتریان  است. محققان رشد 17.5 درصدی سهم تجارت الکترونیک برای خرده فروشی جهانی را در سال 2021 پیش بینی کرده اند که نسبت به سال 2019 به میزان 13.7 درصد افزایش یافته است. هنگامی که برند طراح Miniso مغازه های جدیدی را در لهستان افتتاح کرد، از فناوری هایک ویژن برای برتری آنها استفاده کردند.

***چالش

تیم مدیریت در Miniso برای موفقیت فروشگاه‌ها در محیط‌های خیابانی سوالات خاصی داشتند که نیازمند راهکارهایی اساسی بود.

چگونه بفهمیم که استراتژی بازاریابی ما کارآمد است؟

نرخ تبدیل خریدها چقدر است؟

"مناطق داغ" فروشگاه کدامند، و آیا اینها واقعاً محصولات پرفروش را نشان می دهند؟

در اصل، بدون دسترسی به اطلاعات قابل توجه، آنها برکسب تجربه و گفتگو با کارکنان تکیه کردند. اما هیچ راهی برای تأیید این یافته ها وجود نداشت.

آنها همچنین نیاز داشتند که بتوانند این اطلاعات را از راه دور دریافت کنند - یعنی مدیریت در مرکز آنها در  کشور ورشو می خواست بتواند وضعیت چهار فروشگاه دیگر را بدون نیاز به بازدید جداگانه از آنها ببیند و برررسی کند. گاهی اوقات، آنها به فرستادن کارشناسان به فروشگاه‌های جداگانه برای شمارش دستی افراد مجبور می شدند – که این کار بسیار وقت‌گیر و پرهزینه بود.

***راه حل

Miniso با راه حلی که توسط فروشنده لهستانی Volta ساخته شده است، از جمله دوربین های شمارش افراد، دوربین های چشم ماهی و NVR، به محصولات Hikvision AI روی آورد. همه اینها با استفاده از پلتفرم نرم افزار HikCentral هماهنگ شدند.

داده‌های نقشه حرارتی یک دوربین شمارش افراد در هر فروشگاه، افرادی را که از آنجا عبور می‌کنند، شمارش می‌کند، در حالی که دوربین دیگری افراد ورودی و خروجی را شمارش می‌کند. با این راه حل سفارشی، مدیریت می تواند محاسبه کند که چند نفر برای مشاهده نرخ تبدیل خرید از آنجا عبور می کنند. این همچنین به آنها کمک می کند تا بدانند آیا استراتژی و راه حل بازاریابی کارآمد است یا خیر. آنها می توانند اطلاعات را بیشتر تجزیه و تحلیل کنند تا ببینند که آیا میزان افرادی که وارد فروشگاه می شوند در حال کاهش است یا خیر.

سپس مدیریت Miniso می‌تواند دلایل این اعداد را به همراه ارقام فروش بررسی کند تا بتواند راه حل بهتری را برای پیشرفت پیدا کند.

به عنوان مثال، اینکه آیا یک عامل خارجی روی خریداران تأثیر می گذارد یا اینکه از آنجا عبور کنند یا وارد شوند.

از آنجا که Miniso دارای فناوری یکسانی است که در تمام فروشگاه‌های لهستان راه‌اندازی شده است، آنها می‌توانند مکان‌های مختلف را با هم مقایسه کنند. این راهکار همچنین زمان مذاکره با مراکز خرید بسیار مفید است.

با استفاده از نصب چندین دوربین اسپید دام یا سقفی ، سیستم می تواند نقشه های حرارتی (این نقشه ها عموما مناطقی که ازدحام جمعیت بیشتر است را نشان می دهند.)تولید کند. این به مدیران کمک می کند تا ببینند "مناطق داغ" کجا هستند و به آنها کمک می کند تا محصولات را در مکان مناسب تری برای تبلیغ تخصیص دهند. مناطق داغ را می توان با میزان فروش مقایسه کرد تا دید بهتری در مورد الگوهای خرید ارائه شود.

تمام اطلاعات ارائه شده توسط سیستم انالیز می شود، و اطلاعات تجاری در مورد طرح و تصویر اصلی را می توان در پایگاه اصلی  Miniso در ورشو قرار داد. پلت فرم حرفه ای مدیریت ویدیو به مدیران این امکان را می دهد تا به اطلاعات دفاتر مختلف و برنامه های تلفن همراه در هر کجا دسترسی داشته باشند. این امرمدیریت تیم عملیات را بسیار آسان تر می کند زیرا آنها باید وضعیت را در همه فروشگاه ها بررسی کنند. همچنین به این معنی است که همه اموررا می توان به طور همزمان مشاهده  و پیگیری کرد، بنابراین آنها می توانند روند پیشرفت را در سراسر شبکه فروشگاه ها شناسایی و دنبال کنند.

آقای بایرون زنگ، معاون مینیسو لهستان، می‌گوید: «دقت بالای نرخ تبدیلی که توسط این دوربین ها ارائه می‌ شود، واقعاً تعدادی از مسائل مدیریتی ما را حل می‌کند. اکنون می‌توانیم به راحتی ببینیم در فروشگاه‌های دیگر چه خبر است، از جمله نقشه‌برداری حرارتی، که مدیریت کل شبکه‌ها را بسیار کارآمدتر و آسان تر می‌کند.»

این یک مثال عالی از این است که چگونه محصولات نظارتی هوش مصنوعی می توانند چشم انداز تصمیم گیری تجاری را تغییر دهند. در یک محیط رقابتی شدید، مانند یک مرکز خرید یا خیابان بزرگ، همین داده‌ها و اطلاعات مربوط به خرید می‌تواند به خرده‌فروش کمک کند تا در رقابت پیروز شوند. در واقع، این برای Miniso بسیار خوب عمل کرد، آنها تصمیم گرفتند از این راه حل در فروشگاه های خود (به طورتقریبی حدود 200 فروشگاه در آینده)در سراسر اروپا استفاده کنند .

دیدگاه شما چیست؟

کلیه حقوق مادی و معنوی برای آویژه‌مارکت محفوظ است